Debustrol
Kapela DEBUSTROL se neodmyslitelně zapsala do metalových dějin naší malé zemičky. Patří mezi první průkopníky, kteří začali klestit trnitou cestu na pódia, sváděli souboje s byrokracií a lidmi pro které je metal něco jako mor. Na české scéně se už pohybuje více než patnáct let a mi vám zde přinášíme její podrobnou historii od vzniku v roce 1986 až po současnost (2003). Někteří z vás si zavzpomínají, ti později narození se poučí. Vaším průvodcem bohatou historií DEBUSTROLu je zpěvák a kytarista Kolins. Příjemnou zábavu...
Ultra mosh
Kapelu založili v prosinci 1986 zpěvák a kytarista Kolins a bubeník Melmus.
Otrávení hudbou, kterou chrlí sdělovací prostředky se ke dvojici přidává
baskytarista Charvos. Hudba, kterou produkují se nedá přesně škatulkovat. Kolins
je definoval jako "Ultra mosh", v českém překladu "hrajeme co
nejrychleji a tvrdě"... Ano, takhle nějak zněla první zmínka o DEBUSTROLu
v tisku. Ovšem úplně první skalní začátky se datují do roku 1983, kdy jsme s
Melmusem hráli u nás doma na kufr s pařáčkem od knedlíků jako hajtkou a dělanou
kytarou s jednou strunou honěnou přes kotoučák. To vše pod názvem MODRÝ KABÁT.
Nechápu dodnes, jak se nám podařilo se skoro shodnout s jistou partou z Teplic.
V létě 1986 přijímám místo zpěváka ve skupině MISTROVO KLADIVO, kde působím do
listopadu. Dodnes existují nahrávky ze zkoušek tohoto předchůdce MASTERS
HAMMER. No a v prosinci téhož roku se konečně, jak již bylo uvedeno výše,
rozhodneme dát dohromady DEBUSTROL. V dubnu 1987 odchází basák Charvos, který
nastupuje na dva roky hlídat náš klidný spánek v zeleném. Asi až po půlroce se
ve zkušebně objevuje kluk z něhož se vyklube kytarista. Tudíž začínáme hrát bez
basy, což ale nic moc dobře nejde, tak na koncertech hraje (v tu dobu již s
přezdívkou Trifid) na basu. V listopadu se přihlašujeme do okresního kola
Rockfestu, kde se můžeme představit před více než pěti sty lidmi. I když se to
většině diváků zamlouvá, porota má na to jiný názor a po dvaceti minutách naši
produkci zastavuje. Takový bordel prý ještě neslyšela a vykope nás z dějiště
festivalu i s nástrojema. Ani se nedivím, když jsme do nich spustili rané verze
skladeb Velký hřbitov, Protest atd. Poté hrajeme velice sporadicky. Občas nám
půjčí nástroje skupina HEVER na svých zábavách, ale jinak se nic moc neděje,
takže se rozhodneme risknout to a udělat si svoji akci. Uskuteční se v
Choruších u Mělníku samozřejmě jen na pozvánky, jelikož příslušníci po
DEBUSTROLu, který nemá ani zřizovatele, velice prahnou. Až na to, že nám
hostinský asi do devíti večer nechtěl nahodit pojistky v sále. Když už je
nahodil, tak zase v celé vesnici vypli proud. Nakonec přece jen koncert začíná
a je nahrán na kazetu pod názvem "Nukleární pozdravy", což lze
považovat za naše první neoficiální demo ještě ve třech. Píše se únor 1988 a DEBUSTROL
konečně po půlročním přemlouvání nachází basáka ze skupiny TALER s novou
přezdívkou Cizák. V tu dobu jezdíme s Melmusem hodně po koncertech a na pražské
BARČE se díky drzosti našeho kamaráda seznamujeme s Vlastou Henychem z TÖRRU.
Při té příležitosti mu dáváme kazetu s naší nahrávkou. A světe div se, po
čtrnácti dnech přichází odpověď v podobě pozvání na první ročník festivalu
Death Metal Session. Má to ale háček, jelikož si musíme najít nového
zřizovatele. Což se nám na poslední chvíli povede. Bohužel zrovna mi domu
přichází předvolání k odvodu na vojnu, které je zažehnáno nepatrným poplatkem
na vojenské správě. Tak 12.května hrajema na jednom pódiu s kapelami KRAKEN,
Dr.TRICERATOPS, KRYPTOR a TÖRR. Pro nás neskutečný zážitek. Dodnes si pamatuji
jak k nám při zvukový zkoušce přišel udivený Pípa z KRYPTORU a divil se, co
hrajeme, jelikož si myslel, že jsou jediný co hrají takhle tvrdě. Po tomto
úspěchu mi pomalu začalo chodit čím dál víc dopisů a pozvánek na koncerty
(dodnes nechápu, kde tu adresu vzali), tak jsme se konečně odhodlali natočit
demo. Točilo se to v kulturáku v Mladé Boleslavi ve sklepních prostorách za
asistence zvukaře místního orchestru Adolfa Langhanse, který měl k těmto
prostorám přístup. Bohužel po písni Protest se rozbije Melmusovi šlapka na
jednom ze dvou kopáků, takže zbytek od písně "Nekrokrematorium" je
dohrán jen na jeden. Což s trochou pozornosti uslyšíte. Kopák hraje od té doby
trochu hlasitěji. Demo dostalo název "Vyznání smrti" podle jednoho z
textů, který mi poslal náš fanoušek, v té době zpěvák skupiny ASMODEUS, nyní
redaktor Petr Korál a díky našemu začínajícímu Fan Clubu se pomalu začínalo
dostávat mezi lidi v celé republice. V té chvíly nás zastihla neodvratitelná
pohroma. Já a Cizák jdeme na dva roky do "pakárny". Teď už to bohužel
nešlo změnit, a tak v říjnu 1988 nastupujeme směr Hodonín a Litoměřice. Jěště
dva dny před tím dostávám dopis od Vlasty Henycha, že by se rád spojil s
Melmusem, který tím pádem odchází ke skupině TÖRR. Za ty dva roky se
"Vyznání smrti" dostává snad všude, dokonce mi na vojnu napsal jeden
nadšenec, že ho díky němu poslouchají i v Malajsii a Africe.
Z vojny přímo ke smlouvě s Neuropatologem
Po příchodu z vojny dostávám dopis od pana Kočandrleho z firmy Monitor, který
má zájem o naší účast na sampleru Ultra metal. My v tu chvíli zrovna řešíme
místo nového bubeníka, jelikož bylo jasný, že Melmus se z rozjetýho TÖRRU
nevrátí. Místo zaujme bubeník ze skupiny BARACUDA Trůka, kterého jsme si
vyzkoušeli ve zkušebně kapely ŽELEZNÁ NEDĚLE. Po dohodě s Kočandrlem, který za
námi přijíždí na náš první povojenský koncert podepisujeme smlouvu venku na
lavičkách před kulturákem. Smlouva je na tři roky s tím, že nám Monitor možná
natočí desku. Pár dní po té jedeme 15.září 1990 na festival Metal Massacre do
Litvínova. U brány se dozvídáme, že tam před chvílí zemřel sedmnáctiletý kluk a
všechno končí. To ale pořadatelé ještě nevědí, že dav fanoušků přilítne k
autobusu s technikou a začnou ho převracet. Díky tomu festival pokračuje dál.
My hrajeme po kapele ROOT, která skládá tomu mrtvému chlapci Černou mši...
Koncert byl absolutně šílený. Opět vůbec neslyšíme odposlechy a dokonce ve
skladbě Apokalypsa přestáváme hrát úplně. Pro fanoušky i pro nás je to bohužel
zklamání. A to nás ještě čeká cesta z Litvínova až do Ostravy, kde máme začít
natáčet zmíněný sampler Ultra Metal. Do studia Citron přijíždíme ve čtyři
hodiny ráno a okamžitě začínáme točit. Bez spánku a strašně nervózní. V tu dobu
se poprvé seznamujeme s Milošem "Dodo" Doležalem, se kterým si okamžitě
padneme do oko a domluvíme si další spolupráci na případném albu, jež na sebe
nedá dlouho čekat. Dodnes si pamatuji na ten pocit, když mi zavolal Kočandrle
do práce a sdělil, že si první vybrali nás. To byla opravdu bomba. Ve druhé
polovině listopadu 1990 jsme tedy začali točit naši první desku s názvem
Neuropatolog. Obal na kterým je náš pozdější maskot Freddie Kruger, byl
vymyšlen po cestě vlakem zpět do Ostravy, kde mě těsně před odjezdem na nádraží
v Praze okradli kapsáči o všechny prachy i s peněženkou. Lístky na vlak jsem
měl naštěstí v jiný kapse. Co se dělo ve studiu bylo neskutečný. Měli jsme na
to jenom 7 dní i s míchačkou a to bylo dost drsný, protože točit v noci a potom
hned ráno vstát a jít třeba zpívat mně a ani klukům moc nevyhovovalo. V tu
chvíli byla obdivuhodná práce Doda, kterej vlastně tu desku jak nahrával tak
míchal, tak i produkoval, což s námi a ještě za tak krátký čas opravdu nebyla
sranda. Deska Neuropatolog vychází 21. března 1991 a hned ten den se koná na
pražské Barče křest. Křtí jí Dodo, který nechápe co se na pódiu děje a říká
lidem jenom "ahoj, mějte se". Přitom urychleně opouští pódium. Tam
totiž začal šílený zmatek a Cizák, který dostal za úkol otevřít šampus ho
rozbíjí o zem. To je dost nepříjemný pro lidi pod pódiem a dávají to dost znát.
Naštěstí se to obejde bez zranění a my pokračujeme v koncertu dál před totálně
napráskanou Barčou. V té době nám nabízí Česká televize natočení klipu, protože
se umísťujeme na druhém místě TV Hitparády za měsíc duben a květen. Hned ráno v
den natáčení se stačíme všichni pohádat, jelikož my chceme natočit klip na
píseň "Krvavá práce". Po delším dohadování přijde Kočandrle a jasně
rozhodne. Točí se píseň "Údolí hádu" a hotovo. Deska se na konci roku
umisťuje jako 16. nejprodávanější titul za rok 1991. Při té příležitosti se
dostáváme na závěrečnou párty v ČT na Kavčích Horách, kde se setkáváme s Karlem
Krylem, se kterým paříme až do nočních hodin a končí to tak, že jsme ochrankou
z TV vyhozeni do tmy. Potom nás Kryl všechny taxíkem odváží na Florenc a při
tom nás stále přemlouvá, ať s ním kalíme do rána na hotelu. Velice zajímavý na
tom je že, čtrnáct dní na to, nám při silniční kontrole zabaví občanky za
podpis Karla Kryla. Tento rok pro nás znamená taky skvělý úspěch v podobě
vítězství o nejoblíbenější metalovou skupinu v anketě Černá vrána. Koncertně se
nás ujímá Kateřina Králová, která si bere na bedra věškerou živou prezentaci
DEBUSTROLu. Tam taky vrcholí nespokojenost s bubeníkem Trůkou a dochází ke
změně. Do kapely přichází Reisich za skupiny FERAT. Hned na to odjíždíme
společně s KABÁTEM a KRYPTOREM do Vídně na soutěž Heavy Metal Battle, která se
uskutečňí v klubu Rockhaus. Tam to bezkonkurenčně vyhrává kapela DARK SIDE,
která s sebou má samozřejmě nejvíc fanoušků (kamarády). Hlasují totiž diváci,
nikoli nějaká porota, tudíž to je zkušenost, navíc bez většího efektu. Mezi tím
nám vychází mini LP Protest Live. To zaznamenává část vystoupení v Čáslavi, kde
uprostřed koncertu padá část fans do tzv. propadliště a přerušuje se celý
koncert. K tomu se ještě přidávají problémy s nějakými věřícími, kteří trvají
na okamžitém zastavení koncertu. Ten je ovšem k jejich nelibosti normálně
dokončen.
Svět co zatočí s tebou
Mezitím různými akcemi přímo ve zkušebně Doda doděláváme přípravy na druhou
desku. Začíná se točit v červnu 1992 opět ve studiu Citron v Ostravě. Tentokrát
na to máme 14 dní a snažíme se je co nejvíce využít. Po prvním týdnu ovšem
přichází problém v podobě rozbitého auta. Nic by na tom nebylo, kdyby auto
nebylo majitele studia, Radima Pařízka, který, respektive jeho matka, trvá na
okamžité opravě. A tak Cizák s Trifidem místo natáčení objíždějí místní
autoservisy. Natáčení je hlavně díky Dodovi, jež dělal produkci i s natáčením a
míchačkou, přece jen po dvou týdnech zdárně dokončeno. Deska dostává název Svět
co zatočí s tebou a vychází 16. října 1992 u Monitoru. Na tuto skladbu se točí
klip, na kterém se objevuje náš maskot z filmu "Noční můra z Elm
Street" Freddie Krueger. Tenhle nápad použijeme i jako název pro naše
turné, na které vyjíždíme 11. listopadu pod názvem "Freddie Krueger on
Tour" do celkem 25 měst v celý republice včetně Slovenska. Tam nás
fanoušci přivítají úplně skvělým způsobem - v Bratislavě na jeden z posledních
koncertů turné přichází 1500 lidí. Rok 1992 pro nás končí opětovným vítězstvím
v anketě Černá vrána, která vrcholí koncertem v pražském Belmondu za účasti TV
Baga. Tyto úspěchy ovšem přichází v době naší nespokojenosti s Monitorem a tak
na popud Doda odcházíme k firmě Popron Music.
Past
U této firmy natáčíme desku s názvem Chytrá past, která se netočí v Ostravě,
ale ve studiu Propast Petra Jandy a někdy kolem vánoc 1993 se dodělává. I když
měla být původně dlouhá kolem jedné hodiny, všechno se předělává a zkracuje, až
to skončí na nějakých třiceti minutách. Jeden z největších problémů byly texty,
který se kompletně dodělávaly ve studiu. Hrozně problematické jsou také aranže
nových písní, jež nemůžeme dát kloudným způsobem dohromady. Firma se i s Dodem
radí o přerušení natáčení. Po delším dohadování se točí dál. Chytrá past
vychází 23. března 1994 a hned poté odchází bubeník Reisich hrát tancovačky se
skupinou KEČUP. Místo něj přichází nový muž z kapely SYNDROM, Herr Miler, který
je již čtvrtým bicákem v historii DEBUSTROLu. Přichází v době, kdy pro nás
Chytrá past byla obrovský propadák, jak po stránce prodejní tak i psychické. My
jsme totiž po natočení této desky strašně věřili tomu, že se to povedlo. S
odstupem času si uvědomuji, jak jsme byli naivní. Následky byly tragický a
vrhly nás do role převlíkačů kabátů a hlavně ke ztrátě většiny fanoušků starého
DEBUSTROLu. Přesto všechno si za tím musíme stát už jen proto, že to byla
změna, která alespoň vedla k tomu, že jsme si uvědomili, co všechno může kapela
ztratit, když jak při skládání tak i ve studiu netáhne s producentem ani sama
se sebou za jeden provaz. Ale i tak začínáme koncertovat, i když to není vůbec
jednoduchý. Hrálo se hlavně z desky Chytrá past, ale stále častěji se ozývaly
hlasy, které tyto skladby vyloženě nesnášely. Sám můj kamarád a dlouholetý
fanoušek kapely mi řekl, že to považuje za období našich zatemněných myslí a s
chutí desku po zakoupení v klidu rozšlapal. Myslím, že k tomu opravdu bohužel
nemám co dodat.
Vpřed s čirou hlavou
I přes to všechno začínáme dělat na novým albu. Po delším vyjednávání s firmou
Monitor se k ní opět vracíme. Ta nám nabízí smlouvu, kterou začátkem roku 1995
podepisujeme a je na dvě desky do konce roku 1997. Přípravu nové desky dělám
většinou já a Miler, protože u Trifida s Cizákem se začaly objevovat první
problémy s časem ochotným věnovat muzice. Je to způsobeno především jejich
podnikatelskými aktivitami, které sežerou hodně času. Už při skládání písní
bylo jasné, že s Dodem spolupráci neobnovíme a zkusíme to sami. Tudíž 16.5.1995
odjíždíme do studia Citrón s tím, že produkce bude výhradně moje záležitost.
Ještě před odjezdem se dáváme dohromady s vynikajícím zvukařem Petrem Slezákem,
který nám pomáhal již na desce Chytrá past. Přípravě je věnována náležitá
pozornost, takže nenecháváme nic náhodě, jak po hudební stránce, kde se opět
vracíme ke svému klasickému stylu, tak i texty jsou všechny připraveny do
posledního slova. Nahrávání desky, která dostává název Vyhlazení, natáčíme i na
video, společně s různými záběry, které máme zaznamenány od úplných začátků až
po současnost. 29.8.1995 Vyhlazení vychází a je podporováno novými koncerty. Na
desku jsme se jeli speciálně fotit do polského koncentračního tábora Birkenau v
Osvětimi. Již při příjezdu na nás dolehl hrozný respekt z tohoto místa a uvnitř
to bylo ještě daleko naléhavější. Velikost tzv. Tábora smrti je opravdu
šokující. Něco tak obrovského a děsivého nikdo z nás nikdy neviděl. Koncem roku
1996 slavíme 10. výročí vzniku DEBUSTROLu a tak při té příležitosti vystupujeme
na Metalových Vánocích a pražská Barča nás může vidět v plné zbroji jako za
starých časů. Na sobě totiž máme stahováky plné hřebíků a kulometné pásy okolo
pasu a ramen, přesně jako v roce 1988. Většina fanoušků je nadšena, tudíž
nakonec uspořádáme několik koncertů, které končí slavnostním vystoupením v
městě našeho vzniku - Mladé Boleslavi. Při tom všem začátkem roku 1997 dochází
k tomu, co bylo prostě nevyhnutelné. DEBUSTROL po vzájemné dohodě opouští
Trifid s Cizákem, který odchází do skupiny KRUCIPÜSK. Trifid končí s muzikou úplně.
Cizák po dvou měsících odchází i od KRUCIPÜSKu a končí též. Já s Milerem
oslovuju jeho zbylé spoluhráče z kapely SYNDROM, konkrétně kytaristu Voláka a
basistu Zeda, kteří společně v únoru 1997 ke skupině nastupují. V tu dobu chci
telefonicky informovat firmu Monitor EMI o změnách, ke kterým dochází a při té
příležitosti se dozvídám, že už o DEBUSTROL nemají zájem a ruší s ním veškeré
závazky včetně smlouvy na další desku bez nároků na vyrovnání. To nic nemění na
našem rozhodnutí desku dokončit. Společně doděláváme písně většinou již
rozpracované, ale i úplně nové.
Pád do hrobu mrtvol
Dostáváme se k firmě Happy Music. Ta s námi podepisuje smlouvu a my se
17.11.1997 zavíráme společně se zvukovým mistrem Standou Barochem do
stejnojmenného studia. V tu chvíli ještě netušíme, že místo původních tří týdnů
zde strávíme díky pochopení našeho šéfa a zároveň majitele studia Tomáše Vrába
týdnů sedm. Deska je 25.1.1998 dokončena pod názvem Pád do hrobu mrtvol. Pád do
hrobu mrtvol vychází u firmy Happy Music v březnu 1998. Okamžitě začínáme
koncertovat. Desku křtíme 12.5.1998 v Mladé Boleslavi samozřejmě za bujarých
oslav - kmotrem je skupina TÖRR ve starém složení Hereš, Henych, Melmus. Deska
se nečekaně dobře prodává, za první týden 1000 kusů, až se vyšplhá na 6000
nosičů. Bohužel již ve studiu se začínají projevovat různé rozpory s
baskytaristou Zedem, který je po natočení desky propuštěn a přichází opět ke
slovu Cizák. S jeho příchodem se začíná postupně měnit tvář kapely do
uvolněnější show - flusání do ksichtu, močení na pódiu, svlékání do naha, hlava
i tělo omotané izolepou, atd. To vše se zúročilo hlavně na velkých festivalech,
kde jsme myslím všechny v dobrém slova smyslu šokovali i překvapili. Rok 1998
vrcholí 13.9., kdy v Malé sportovní hale děláme předkapelu IRON MAIDEN. Vše
proběhne v naprosté pohodě a spokojenosti až na to flusání, které se
managementu IRON MAIDEN vůbec nezamlouvá. Tudíž to musejí pořadatelé po našem
odchodu z pódia náležitě uklidit, aby náhodou hoši z I.M. neuklouzli nebo
nešlápli na českej kemr. Ha, ha, ha. Jedinej, kdo se bavil byl bubeník Nico Mc
Brain, kterej stál celou tu dobu na straně pódia a smál se. Zimu 98 jsme
doklepali v pohodě a přišel nový rok 1999 a s ním bohužel jedna nepříjemná
zpráva v podobě odchodu bubeníka Herr Milera z rodinných důvodů. Sice si za
sebe přivedl náhradu, ale ta bohužel nesplňovala naše požadavky. Tudíž jsme na
jaře po hrozném přemlouvání konečně ukecali Libora Fantu alias Skull II. (ex.
SYNDROM, KRYPTOR), kterej se ze začátku hrozně bránil, protože vydržet s
takovýma magorama asi není sranda. On byl jedinej, kdo Herr Milera plně
nahradil a byl schopen starý i nový materiál zahrát v takové kvalitě, aby
udržel nastavenou laťku. Do studia jsme šli v polovině července - 14.9.1999.
Natáčelo se opět ve studiu Happy ve spolupráci se Standou Barochem, produkce je
opět na mě. Vše trvalo tři týdny i s mícháním a masteringem. Se zvukem nám
pomohl v té době navrátivší Herr Miler, který se do skupiny na léto vrátil. Na
podzim ale bohužel DEBUSTROL opouští z rodinných důvodů. Tudíž od té doby je
Skull II. právoplatným členem kapely. To léto se opět povedlo hrát na velkých
festivalech, z nichž nejpovedenější byl v Rimavské Sobotě 4.7.1999, kde na nás
pařilo 15000 fans - nádherný povedený koncert.
Apokalismus
Deska Apokalismus vychází 29.9.1999 opět u firmy Happy Music a již při vydání
se pomalu potvrzuje to, co jsme již začínali tušit. Po různých personálních
tahanicích se na firmě projevila velice důležitá věc - není schopna desku dodat
do všech obchodů. Tudíž vznikla situace, která je pro nás již neúnosná a
jelikož nikdo není ani schopen udělat něco pro reklamu, deska Apokalismus je
málem odsouzena k záhubě. Tímto chci poděkovat všem našim fanouškům a přátelům,
kteří nám tolik pomohli - díky všem. Bez nich by se deska nedostala snad nikam.
Po tom všem nám je v roce 2000 jasné, že musíme za každou cenu sehnat jiného
vydavatele. Ale i přesto Apokalismus začíná bodovat a to hlavně v létě na
festivalech, kde absolutně zabírají všechny nové skladby. Na podzim 2000 se
rozhodujeme pro "zimní spánek", ale hlavně pro shánění nového
vydavatele. Vše se nakonec podaří a v lednu 2001 se domlouváme s firmou Sokol's
Power Voice, která vydává např. HARLEJ, TÖRR.
Steak
V létě roku 2001 se začíná natáčet nové album s pracovním názvem - Přerušit
sekerou na dvě části !!! Po téměř 6 letech se vracíme do studia CITRON Radima
Pařízka v Ostravě. Natáčení začíná probíhat naprosto perfektně, jelikož nás
hned druhý den přijedou navštívit naši nynější spoluhráči ze skupiny HARLEJ -
Tonda Rauer, Vláďa Šafránek s dcerou Kamilkou a samozřejmě nesmrtelný to můj
kamarád již od jeslí a bývalý bubeník DEBUSTROLu - Martin Melmus! Takže
natáčení může začít - ha , ha , ha !!! Vše co jsme tam prožily je víceméně
zachyceno videokamerou a následně zaznamenáno na CD-ROMu - včetně mého úletu -
ostříhání se jen tak z prdele dohola !!! Deska je natáčena úplně novou
technologií a to digitální přímo do počítače. Samozřejmě, že základy jsme
točily na pás, protože počítačům stále moc nevěřím, ale po té se to nabušilo do
počítače ve kterém se dělaly finální dohrávky všech pazvuků, sól, zpěvů a
jiných píčovin, kterých je tam myslím až dost. Jinak konečný název alba vznikl
až po natočení a je jím podle nás zajímavý a s obalem korespondující název
Steak. Bylo natočeno 14 písní z čehož se 2 písně na album nedostaly - ty jsou
zatím v archivu a myslím, že na ně řada ještě přijde. Deska vychází u firmy
SOKOL´S POWER VOICE a to 15.10.2001!!! Hned začínáme koncertovat a propagovat
své nové dílo.
Musíme se pochválit, máme...Vyznání smrti
V zimě, před vánoci roku 2001, přichází nabídka od T. Rauera a V. Šafránka jít
s nimi hrát do kapely HARLEJ, což na jaře příštího roku 2002 realizujeme.
DEBUSTROL jako takový, by to nemělo vůbec ovlivnit - spíše naopak nás uvidí
více lidí a stoupne zájem i o DEBUSTROL - jediná věc, která se díky tomu stala,
že nás po více jak 6 letech opouští sólový kytarista Volák. Samozřejmě se ihned
snažíme najít náhradu, ale po více jak půlročním marném hledání vše vzdáváme a
začínáme hrát jen ve třech s jednou kytarou - tudíž se ze mě opět stává zase
sólový kytarista /Trifid hrál sóla jen sporadicky/. Takže od ledna 2003 jsme
již podruhé /naposledy jsme hrály ve třech v letech 1986 až 1987/ zase
osamoceni ve třech. Ovšem nálada v kapele je vynikající a první koncerty
začínají naznačovat, že to vůbec nebyl špatný tah !!! Naopak myslím, že
celkovému zvuku skupiny to skvěle prospělo - ubylo efektů a naopak přibylo rifů
a tvrdosti s jednoduchostí a účelností. Tento rok je také ve znamení návratu
DEBUSTROLu na pulty prodejen díky našemu legendárnímu demu Vyznání smrti z roku
1988 v novém nadupanějším zvuku !!! Které teď právě vychází !!! Ne nadarmo se
říká kdo toto album nemá doma ve své diskografii - nezná DEBUSTROL !!! ZATÍM
ČAU SRAČKY A SRAČINKY - ZDRAVÍ VÁS KOLINS
Zdroj:oficiální stránky kapely
Členové:
Kolins: vocals, guitars
Zed: bass
Skull II: drums
Trifid: guitars
Diskografie:
Vyznání smrti Demo, 1988
Neuropatolog Full-length, 1991
Protest live! Live album, 1992
Svět co zatočí s tebou Full-length, 1992
Chytrá past Full-length, 1994
Vyhlazení Full-length, 1995
Pád do hrobu mrtvol Full-length, 1998
Apokalismus Full-length, 1999
Steak Full-length, 2001
Přerushit Full-length, 2005
XX let totálního masakru DVD, 2006